مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

کاشت ابرو برخلاف سایر روش های زیبایی ابروها، کاملا طبیعی است و همراه عمل جراحی می باشد. لذا توصیه هایی باید قبل از کاشت ابرو رعایت شود و مراقبت هایی بعد از آن که اگر مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهید مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد . بنابراین به توصیه های بعد از کاشت ابرو که در ادامه مطلب آورده می شوند، توجه بسیار ویژه ای داشته باشید.

مصرف مسکن برای تسکین درد و ورم بعد از کاشت

ممکن است برخی از افراد پس از کاشت ابرو با درد و یا تورم مواجه شوند. برای اینکه بتوان درد را راحت تر تحمل نمود، می توان از قرص مسکن استفاده نمود. بهتر است قرص مسکن را پزشک تجویز نموده و نحوه مصرف آن را نیز پزشک مشخص نماید. زیرا مصرف خود سرانه هر دارویی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین کار در صورت احساس درد پس از کاشت ابرو، مصرف قرص های تجویز شده توسط پزشک می باشد.
دوری از نور آفتاب

یکی از مواردی که پس از انجام عمل کاشت ابرو باید به آن توجه ویژه ای شود، عدم قرار گیری در برابر نور مستقیم آفتاب می باشد. زیرا نور مستقیم آفتاب دارای اشعه های مضری بوده و ممکن است سبب آسیب به فولیکول های کاشته شده شود.
در صورت ضرورت می توان هنگام قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب از عینک آفتابی با شیشه های نسبتا بزرگ و یا کلاه لبه دار استفاده نمود. محافظت در برابر نور مستقیم آفتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و عینک آفتابی می تواند از فولیکول های کاشته شده در برابر نور مستقیم خورشید محافظت نماید.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها

یکی از مهمترین توصیه هایی که پزشکان پس از کاشت ابرو دارند، این است که در روز های ابتدایی از رسیدن رطوبت به ابرو ها جلوگیری شود. این کار بهتر است تا 5 روز ادامه داشته باشد. زیرا در 5 روز اول رطوبت می تواند باعث بروز مشکلات عمده ای شود که برای سلامتی ابروهای کاشته شده ضرر دارد. در نتیجه رعایت کردن این مورد می تواند کمک کند تا کاشت ابرو نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

وارد نکردن فشار به ابروها

در روزهای ابتدایی باید از وارد شدن فشار به ابروها جلوگیری شود. در این مدت با دقت بسیار بیشتری ابروها را شست و شو دهید. از روز ششم می توان اقدام به شستن ابروها نمود. این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشته شده سست شوند. این موضوع می تواند در کسب نتیجه ایده آل اختلال ایجاد نماید. بنابراین هنگام شستن ابرو ها، دقت بسیار بیشتری به خرج دهید.
شستشوی بعد از کاشت ابرو

با گذشت 5 روز از عمل کاشت ابرو می توان اقدام به شستن ابرو ها نمود. برای تمیز شدن ابرو ها نیاز است از مواد شوینده استفاده شود. اما باید دقت شود که شوینده های قوی ممکن است در ابتدا مضر باشند. بهتر است در ابتدا با شوینده های ملایم اقدام به شستن ابرو ها نمود.

شستشوی ابروها بعد از کاشت ابرو
بهترین گزینه برای شروع شست وشوی ابرو ها پس از کاشت صابون بچه یا شامپو بچه می باشد. زیرا معمولا محصولات شوینده بچه ها بسیار ملایم تر از محصولاتی بوده که برای افراد بزرگسال تولید می شوند. در نتیجه استفاده از شامپو بچه و یا صابون بچه برای شست و شوی ابرو از روز پنجم به بعد، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

عدم استفاده از کمپرس یخ

برخی از افراد ممکن است برای رفع تورم و یا التهاب پس از کاشت ابرو از کمپرس یخ استفاده نمایند. این کار باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. تا جایی که ممکن است سعی شود از یخ برای رفع مشکل تورم و یا التهاب استفاده نشود. در صورت نیاز می توان از کمپرس یخ بر روی چشم ها استفاده نموده و از قرار دادن یخ بر روی ابروها خودداری نمایید. این موضوع باعث می شود تا در آینده مشکل خاصی برای ابرو های کاشته شده به وجود نیاید.

کشیدن بخیه ها

در اغلب روش های مدرن از بخیه های جذبی استفاده می شود. در صورت استفاده از این نوع نخ ها نیازی به کشیدن بخیه ها وجود ندارد. در برخی از روش ها هنوز هم از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود. در این صورت باید 10 الی 12 روز پس از کاشت ابرو اقدام به کشیدن بخیه ها نمود. این موضوع باعث می شود تا هیچ گونه عفونت و مشکلی در محل بخیه ها به وجود نیاید. در صورتی که بخیه ها غیر جذبی بوده، کشیدن آنها در موعد مقرر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.


استفاده از رنگ و مواد شیمیایی

یکی از مواردی که سوالات زیادی برای متقضیان کاشت ابرو به وجود می آورد، امکان استفاده از رنگ و یا هر نوع مواد شیمیایی در ابروها یا موهای کاشته شده می باشد. بنابر توصیه پزشکان حداقل به مدت سه هفته از هیچ گونه رنگ و یا مواد شیمیایی در ابروهای کاشته شده و یا حتی موهای کاشته شده استفاده نشود.
3 هفته بعد از کاشت ابرو استفاده از رنگ و یا هر نوع مواد شیمیایی دیگر مشکل خاصی نخواهد داشت. البته هر چه کمتر از مواد شیمیایی استفاده شود، بهتر است.

  • ۹۸/۱۰/۳۰
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی