مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

هایفوتراپی با برانگیختن کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک جدید باعث کاهش چین و چروک صورت (صورت ، گردن و چانه) می شود و به این ترتیب جلوه ای جدید از چهره قابل مشاهده می دهد. یک درمان عمیق تر که در آن لایه های پوست با عضلات روبرو شده و باعث انقباض عضلات می شود، که این امر باعث کاهش چین و چروک های صورت می شود.

HIFU از سونوگرافی برای ایجاد گرما در سطح عمیق در پوست استفاده می کند. این گرما به سلولهای هدفمند پوست آسیب می رساند و باعث می شود بدن در ترمیم آنها تلاش کند. بدین منظور بدن برای کمک به رشد مجدد سلول، کلاژن تولید می کند. کلاژن ماده ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

طبق اعلام هیئت جراحی زیبایی آمریکا، روش های سونوگرافی غیر جراحی با هایفو می توانید:

  • پوست روی گردن را سفت کنید
  • ظاهر چروک ها را کاهش دهید
  • پلک های افتاده یا ابرو را بلند کنید
  • چین و چروک های صاف روی صورت را صاف کنید
  • پوست سینه را صاف و سفت کنید

نوع سونوگرافی که از این روش استفاده می شود متفاوت از سونوگرافی است که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی از آن استفاده می کنند. HIFU از امواج پرانرژی برای هدف قرار دادن نواحی خاص بدن استفاده می کند.

متخصصان همچنین از HIFU برای درمان تومورها در جلسات بسیار طولانی تر و شدیدتر استفاده می کنند که در اسکنر MRI حداکثر ۳ ساعت طول می کشد.

تحقیقات پیرامون تاثیر جوانسازی با هایفو

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ به بررسی ۲۳۱ مورد استفاده از فناوری سونوگرافی پرداخت. محققان پس از تجزیه و تحلیل مطالعات مربوط به سونوگرافی برای درمان سفت شدن پوست، سفت شدن بدن و کاهش سلولیت، نتیجه گرفتند که این روش ایمن و مؤثر است.

سفت شدن پوست سونوگرافی معمولاً در ۲ تا ۳ ماه نتایج مثبتی به همراه می آورد و مراقبت خوب از پوست می تواند به حفظ این نتایج تا ۱ سال کمک کند.

مطالعه ای در مورد تأثیر HIFU در صورت نشان داد که این روش به بهترین وجه برای بهبود ظاهر چین و چروک اطراف فک، گونه و دهان عمل می کند. محققان عکسهای استاندارد شرکت کنندگان از قبل از درمان را با ۳ و ۶ ماه پس از درمانشان توسط هایفو را مقایسه کردند.

یک مطالعه دیگر، اثر بخشی هایفو را بعد از ۷ روز، ۴ هفته و ۱۲ هفته ارزیابی کرده است. بعد از ۱۲ هفته، در تمام مناطق تحت درمان میزان ارتجاعیت پوست شرکت کنندگان بهبود یافته است.

محققان دیگر ۷۳ زن و دو مرد را که تحت عمل هایفو قرار گرفتند را مورد مطالعه قرار دادند. پزشکان ارزیابی نتایج؛ از پیشرفت ۸۰٪ در پوست صورت و گردن خبر دادند، در حالی که میزان رضایت شرکت کنندگان ۷۸٪ بود.

دستگاه های مختلف HIFU در بازار وجود دارد. در یک مطالعه نتایج حاصل از دو دستگاه مختلف مقایسه شد. اگرچه شرکت کنندگان تفاوت هایی در سطح درد و رضایت کلی گزارش دادند، محققان نتیجه گرفتند که هر دو وسیله می توانند به طور موثری پوست را محکم کنند.

شایان ذکر است که هر یک از مطالعات فوق فقط تعداد نسبتاً کمی از شرکت کنندگان را درگیر کرده است.

چگونه هایفو باعث جوانسازی پوست می شود؟

دستگاه HIFU یک سیستم سونوگرافی با تمرکز بالاست که با گرمای متمرکز (نقاط انعقادی حرارتی TCP) به SMAS (سیستم آپونوروتیک عضلانی سطحی) و درم های عمیق، اثر بلند کردن ایجاد می کند. هایفو یک سیستم سونوگرافی غیر تهاجمی و غیر جراحی است که با ایجاد لیفت و بدون ایجاد صدمه به سطح پوست، اثر بالایی ایجاد می کند. انرژی سونوگرافی در نقاط مختلف پوست متمرکز است. پس از تأیید درجه درمان نقص پوست، اپراتور شما مناسبترین برنامه را برای به دست آوردن بهترین نتیجه زیبایی شناختی ممکن انتخاب می کند.

کارتریج های هایفو برای درمان صورت

۱٫۵ میلی متر

دستگاه هایفو با ارائه تولیدی جدید از کلاژن سطحی که توسط TCP ها که به لایه درم غنی از کلاژن با عمق ۱٫۵ میلی متر ضربه می زند ، دارای خاصیت تسکین بخش است. این باعث بهبود خطوط و چین و چروک ها می شود.

۳٫۰ میلی متر

درم عمیق در عمق ۳٫۰ میلی متر از سطح پوست توسط سپتوم فیبری به لایه های SMAS متصل می شود. دستگاه هایفو با تولید TCP ها در درم عمیق و الاستین در درم پایین می تواند لیفت صورت و احیای کلاژن را ارتقا بخشد.

۴٫۵ میلی متر

لایه SMAS ناحیه ای از ماهیچه های صورت است که در عمق ۴٫۵ میلی متر از سطح پوست وجود دارد. لایه SMAS از الیاف کلاژن و الاستیک و الیاف الاستیک تشکیل شده و نقش تحریک انقباض عضلات به سطح پوست را ایفا می کند. دستگاه Hifu با تولید TCP در لایه های SMAS قادر به بلند کردن صورت است. 

روش انجام هایفوتراپی

پزشکان معمولاً با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل، جوانسازی صورت با هایفو را آغاز می کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می کنند که امواج فراصوت را در انفجارهای کوتاه ساطع می کند. هر جلسه به طور معمول ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد.

برخی افراد ناراحتی خفیف در طول درمان گزارش می کنند و برخی دیگر بعد از آن درد دارند. پزشکان ممکن است قبل از عمل بی حسی موضعی انجام دهند تا از این درد جلوگیری کند. تسکین دهنده ضد درد مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) نیز ممکن است به کاهش درد کمک کند.

برخلاف سایر روشهای آرایشی، از جمله لیزر موهای زائد، هایفو به هیچگونه آماده سازی احتیاج ندارد. هنگامی که یک جلسه به پایان رسید، دیگر زمان ریکاوری وجود ندارد، به این معنی که افراد می توانند پس از درمان، فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.

بسته به نتایج مورد نظر افراد ممکن است بین یک تا شش جلسه انجام شود.

اثرات جانبی هایفو

به طور کلی، شواهد نشان می دهد که هایفو صورت دارای عوارض جانبی کمی است، اگرچه ممکن است برخی از افراد بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند. طبق تحقیقات هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد، اگرچه در برخی افراد معمولاً، قرمزی ناچیز و / یا تورم بعد از درمان در ناحیه تحت درمان دیده می شود و ممکن است احساس سوزن سوزن شدن وجود داشته باشد که طی چند ساعت ناپدید می شوند. در حالی که نتایج بدست آمده به اندازه جراحی چشمگیر نخواهد بود، اما سفت شدن پوست از نظر بالینی ایمن و دارای اثرات طبیعی و تدریجی است.

هزینه جوانسازی با هایفو

هزینه جوانسازی با HIFU بسته به مکان و تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

خلاصه

هایفو صورت می تواند راهی مؤثر برای به حداقل رساندن علائم پیری باشد. به عنوان یک روش غیر جراحی، HIFU خواستار زمان بهبودی کمتری نسبت به روش های جراحی است، اما نتایج آنچنان که انتظار می رود نیست. با این حال، محققان دریافته اند که این روش می تواند باعث کاهش افتادگی پوست، صاف کردن چین و چروک ها و بهبود بافت پوست شود. با مراقبت های بعد از درمان، نتایج می تواند حدود ۱ سال دوام داشته باشد.

  • ۹۹/۰۴/۲۹
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی