مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

در درمان اسکار با سابسیژن، ابتدا موضع درمان از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک شده و با استفاده از لیدوکائین بی حس می شود. سپس به تشخیص پزشک، سوزن های مخصوصی موازی با لایه ها، وارد پوست می شود و با یک حرکت چرخشی باعث بریدن بافت فیبروتیک اسکار که پوست را پایین کشیده، می شود. بعد از آن، سوزن از پوست، بیرون کشیده و محل زخم فشار داده می شود تا خون اضافی خارج شود و در پایان با قرار دادن یخ بر روی محل زخم، از هموستاز و تورم، و با مالیدن پماد آنتی بیوتیک به محل زخم از بروز عفونت، جلوگیری می شود. در درمان با سابسیژن، با از بین رفتن محل اتصال اسکارها به چربی زیر پوست، بدن به طور طبیعی با کلاژن سازی، سبب ترمیم بافت آسیب دیده و پر شدن فرو رفتگی محل جوش و بالا آمدن محل آسیب دیده می شود. ترکیب سابسیژن با سایر روش های درمانی مثل درمارولر، لیزر و ترمیم اسکار با پانچ، می تواند کارایی این روش درمانی را در احیا و التیام جای جوش، به شدت افزایش می دهد.

سابسیژن چیست

مزایای درمان اسکار جوش با سابسیژن

درمان با سابسیژن که یک روش سریع، کم عارضه، بدون بی هوشی و کم تر تهاجمی است، سبب پرشدن گودی ها و تورفتگی های ناشی از اسکار جای جوش در پوست می شود. از فواید این نوع درمان، مدت ریکاوری کم،  قابل استفاده در هر نوع تیپ پوستی، قابل انجام در تمامی فصول سال و قابلیت ترکیب با سایر روش های درمانی مثل لیزر، آر اف فرکشنال، لیزر، میکرودرم ابریژن و پیلینگ است. سابسیژن در درمان گودی های ناشی از انواع اسکار، سلولیت، پیوند های پوست و چین و چروک، به شدت مؤثر است و در ۹۰ درصد موارد، بیماران بهبودی فوق العاده و حتی دائمی را تجربه می کنند. با توجه به این که پوست هر شخص ویژگی خاص خود را دارد، فاکتورهایی مثل ، نوع جای زخم ، عمق جای زخم و توانایی کلاژن سازی پوست هر فرد، در تعداد جلسات درمانی تآثیر گذار است. برای درمان اسکارهایی با عمق کم، متوسط و شدید بین ۲ تا ۶ جلسه درمانی با فواصل یک ماهه لازم است و ۳ تا ۶ ماه بعد از درمان با سابسیژن، بهبودی و ترمیم جای زخم ها ادامه دارد؛ هر چند بعد از اولین جلسه، نتایج به خوبی قابل مشاهده هستند.

عوارض درمان اسکار با سابسیژن

عوارض درمان با سابسیژن موقت و گذرا بوده و تورم و قرمزی طی ۲ تا ۳ روز و کبودی بین ۲ تا ۱۰ روز برطرف می شود. استفاده از مسکن و کمپرس سرد نیز می تواند درد و کاهش تورم را می دهد و استفاده نکردن از داروهای ضد انعقاد خون به مدت یک هفته قبل از درمان، از بروز کبودی جلوگیری می کند.

مراقبت های قبل و بعد از درمان جای جوش با سابسیژن

قبل از درمان زخم جای جوش با سابسیژن رعایت نکات مراقبتی زیر الزامی است تا ضمن تسریع روند بهبودی نتایج مطلوبی از درمان گرفته شود؛ این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

  •  شب قبل از درمان، از استحمام خودداری کنید.
  •  قبل از درمان هر گونه آلودگی و مواد دارویی یا آرایشی روی پوست را با آب و صابون بشویید.
  • بانوانی که در دوران شیردهی و بارداری هستند، به پزشک اطلاع دهید.
  • یک هفته قبل از درمان، از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مثل ویتامین E، روغن ماهی، آسپرین و وارفارین بپرهیزید.
  • یک هفته قبل از درمان، مصرف قرص آرنیکا را شروع کنید تا کبودی و تورم کمتری را تجربه کنید.
  • بیماران، تنها پس از غیرفعال شدن کامل آکنه هایشان، می توانند برای درمان با سابسیژن اقدام کنند.
  • اگر بیمار دیالیزی، پیوندی و یا مبتلا به بیماری های خاص هستید، پزشک معالج را مطلع کنید.
  • در صورت ابتلا به ایدز، هپاتیت، فشار خون، دیابت و سابقه تبخال پزشک خود را مطلع کنید.
  • اگر به الکل یا مواد مخدر اعتیاد دارید، پزشک معالج را مطلع کنید.

پس از اینکه معالجه جای جوش های شما با سابسیژن به پایان رسید لازم است ضمن عمل کردن به توصیه های پزشک، دستورالعمل های مراقبتی زیر را نیز به دقت رعایت کنید:

  • در محل درمان از کمپرس سرد برای جلوگیری کردن از خون ریزی و هموستاز، استفاده کنید.
  • به تجویز پزشک، به مدت ۵ تا ۷ روز از آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • به تجویز پزشک، به مدت ۵ تا ۷ روز از داروهای ضد التهاب استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید در صورت وقوع هیپرپیگمانتاسیون، اجتناب کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت از استحمام با آب داغ، بپرهیزید.
  • به مدت ۴۸ ساعت از ورزش و فعالیت های شدید بدنی، خود داری کنید.
  • به مدت حدود ۴۸ ساعت، از تماس سوراخ های ایجاد شده در طرفین صورت، با آب بپرهیزید.

 

 

چه افرادی نمی توانند جای جوش را با سابسیژن درمان کنند؟

با وجود فواید و مزایای بی شمار سابسیژن در رفع جای جوش، استفاده از آن برای افراد زیر به دلایل پزشکی ممنوع است؛ لذا افراد زیر باید از درمان با سابسیژن اجتناب کنند:

  1. افرادی که سابقه بیماری های اختلال در انعقاد خون دارند.
  2. افرادی که عفونت فعال ویروسی و باکتریایی دارند.
  3. افرادی که سابقه بیماری های کلوئیدی(گوشت اضافه) یا هایپرتروفی، دارند.
  4. افرادی که در ۱۲ ماه گذشته، رتینویید سیستمیک خوراکی مثل استریتین و ایزوترتینوئین، استفاده کرده اند.

هزینه درمان جای جوش با سابسیژن

هزینه درمان با سابسیژن به فاکتورهای مختلفی مثل تجربه پزشک معالج، استفاده از پر کننده هایی مثل ژل های هیالورونیک اسید یا کلسیوم هیدروکسی آپاتیت، استفاده از تکنیک های تخصصی مثل میکرو کانولا و درما اسکالپت، محل جغرافیایی مرکز درمانی، وسعت و عمق اسکارها و ترکیب روش سابسیژن با درمان های دیگر مثل آر اف فراکشنال، میکرونیدلینگ و لیزر بستگی دارد. به طور کلی درمان با سابسیژن، مقرون به صرفه است و افراد زیادی می توانند از آن برای درمان خود بهره ببرند.

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی