مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

لیزر از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. این انرژی سبک توسط ملانین درون فولیکول مو جذب می شود و سپس گرم می شود. این گرما در فولیکول مو رفته و باعث می شود تا به مو و جریان عروقی آسیب برساند. با درمان های مکرر، فولیکول های مو به تدریج ضعیف تر شده و رشد موها کمتر و پراکنده تر می شوند. سرانجام، موها به حدی آسیب دیده که رشد آنها متوقف می شود. اما تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه باید اپیلاسیون موهای زائد بعد از لیزر باید چگونه باشد؟

هدف لیزر موهای زائد آسیب رساندن به سازه هایی است که مو را ایجاد می کنند تا حدی که رشد موها را متوقف کنند. همچنین روش هایی مانند اپیلاسیون، اصلاح با نخ و یا از ریشه کندن باعث افزایش جریان خون به محل خواهند شد. در حالی که یکی از اهداف لیزر، کاهش میزان خون رسانی به فولیکول های مو و “گرسنگی” موهاست که همین امر باعث ضعیف و ضعیف تر شدن آن شده و در نهایت رشد آنها متوقف می شود.

اپیلاسیون بعد از لیزر موهای زائد

آیا می توان بعد از لیزر اپیلاسیون کرد؟

برای کسب بهترین نتیجه معمولاً به ۴-۶ جلسه نیاز است. در این فرآیند لیزر، فولیکول های مو را که دارای ریشه های فعال هستند، به طور مستقیم هدف می گیرد. برای اینکه لیزر مؤثر باشد، ریشه مو باید وجود داشته باشد. اگر موهایتان را با چیدن یا اپیلاسیون برداشته باشید، تاثیر لیزر کاهش می یابد. زمانی که مو وجود نداشته باشد، درمان بی تاثیر خواهد بود.

حال، توصیه می شود تا زمانی که هنوز درمان ادامه دارد، موهای خود را از ریشه نکنید. این می تواند باعث عدم موفقیت درمان شود زیرا وقتی موهای خود را از ریشه بکنید، لیزر قادر به هدف قرار دادن ریشه های فعال نیست و بنابراین درمان بی نتیجه می ماند. اپیلاسیون پس از اتمام درمان موفقیت آمیز، عموماً هیچ آسیبی به وجود نمی آورد اگرچه در بعضی موارد، انجام این کار حتی بعد از اتمام درمان می تواند باعث تحریک پوست شما شود.

در پایان دوره شما ممکن است در ناجیه درمان شده، موهای بلوند ریز مشاهده کنید. این موها برای اپیلاسیون مناسب هستند. از آنجا که لیزر به موهای بلوند، خاکستری یا قرمز پاسخ نمی دهد، این موها پس از طی یک دوره کامل درمان باقی می مانند. هر گونه موی کرکی و نازک که ممکن است باقی بماند را باید با شیو کردن با اپیلاسیون برطرف کرد. برای موهای قهوه ای یا سیاه توصیه می شود جلسات لیزر را ادامه داد.

 

آیا می توان از کرم های موبر در طول دوره لیزر استفاده کرد؟

علاوه بر اینکه اپیلاسیون بعد از لیزر ممنوع است، استفاده از کرم های موبر نیز مجاز نیست. از این موارد باید در طی دوره لیزر اجتناب شود زیرا باعث حساس تر شدن پوست می شوند که احتمال بروز عوارض جانبی ناخواسته را افزایش می دهد. علاوه بر این، کرم های موبر باعث کاهش تاثیر درمان می شود. برای حرکت به ساختار ریشه و انجام کار، باید موها وجود داشته باشند. استفاده از موبرها، این روند را به مراتب دشوارتر می کند. اگر تصمیم گرفته اید که وقت و هزینه خود را صرف یک دوره لیزر موهای زائد کنید، بنابراین باید تا حد امکان تاثیر آن را بالا ببرید.

چگونه برای لیزر آماده شویم؟

قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این یک روش درمانی مناسب برای شماست یا خیر. پزشک شما به احتمال زیاد موارد زیر را انجام می دهد:

  • تاریخچه پزشکی از جمله استفاده از داروها، تاریخچه اختلالات پوستی یا زخم و روشهای قبلی برداشتن مو را مرور می کند.
  • در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر چه کاری برای شما انجام می دهد بحث می کند.
  • در مشاوره، درباره یک برنامه درمانی و هزینه های مربوط به آن صحبت کنید. 

پزشک همچنین دستورالعمل خاصی را برای آماده سازی برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد.

آماده سازی برای لیزر شامل موارد زیر است:
  • برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل و بعد از درمان، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. هر زمان که بیرون می روید، یک ضد آفتاب SPF30 با طیف گسترده، اعمال کنید.
  • از هرگونه کرم های ضد آفتاب که پوست شما را تیره می کند، خودداری کنید. پزشک ممکن است در صورت برنزه بودن یا پوست تیره، کرم سفید کننده پوست را تجویز کند.
  • اپیلاسیون بعد از لیزر و همچنین الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند. بنابراین توصیه می شود حداقل چهار هفته قبل از درمان از آن خودداری کرد.
  • از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. قبل از لیزر از پزشک خود بپرسید که مصرف چه داروهایی ممنوع است.

توصیه می شود روز قبل از لیزر، منطقه درمان را شیو کنید. شیو کردن موهای سطح پوست را از بین می برد که از صدمه دیدن سطح پوست جلوگیری می شود، اما ساقه مو را در زیر سطح سالم نگه می دارد.

برای کنترل مو بین جلسات درمان ها، چه کاری می توان انجام داد؟

برای تراشیدن موها حدود ۱۰-۱۴ روز پس از درمان خود صبر کنید، پس از آن می توانید تمام نواحی بدن را که تحت درمان قرار گرفته اند را صاف کنید. اگر از دستگاهی استفاده می شود که دارای سیستم یخ Soprano Platinum است، بعضی موها ممکن است ریخته شوند، بنابراین حدود ۲-۴ هفته پس از درمان باید صبر کنید. حداقل ۲ تراش بین درمانها ضروری است. اولین بار بعد از ۱۰ روز تا ۲ هفته و دیگری حدود ۸ ساعت قبل از درمان بعدی شما. 

اپیلاسیون بعد از لیزر موهای زائد

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی