مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

مزوتراپی مو عملاً بدون درد است. درست است که میکروژینیکشن ها می تواند ناراحتی های جزئی ایجاد کنند، اما با استفاده از بی حسی موضعی به حداقل می رسد. در روزهای بعد ممکن است منطقه تحت درمان کمی حساس تر باشد، البته کاملاً تحمل است و حتی لازم نیست که مسکن مصرف کنید. اینها ریز تزریقاتی هستند که باعث نفوذ محصولات ریزش مو در پوست سر می شوند.

محصولات مختلفی را می توان با مزوتراپی مو تزریق کرد. در همه موارد، این روش با حداقل تهاجمی و بسیار سریع انجام می شود. نیازی به مراقبت قبلی یا بعدی بیمار نیست. در نیم ساعت درمان به پایان رسیده و فعالیت طبیعی می تواند بلافاصله از سر گرفته شود و بیمار حتی می تواند به سر کار برود. اثرات آن طولانی مدت است، اما برای بهترین نتیجه معمولاً چندین جلسه در سال لازم است.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

مکانیسم های مزوتراپی

برای توضیح بیشتر در مورد مکانیسم های مزوتراپی، با ایجاد سوراخ هایی به وسیله سوزن باعث ایجاد یک واکنش درمانی در مورد الاستین و کلاژن می شود. الاستین و کلاژن کاتالیزورهای اساسی هستند که به تولید پوست جدید کمک می کنند و الاستین و کلاژن اضافه شده به کلاژن و الاستین موجود اضافه می شوند، زیرا تنها آسیب های سطحی توسط ریز تزریق ها ایجاد می شود. علاوه بر این، واکنشهای شیمیایی ناشی از آن به نیازهای منحصر به فرد بیماران بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بیمار مبتلا به التهاب بیش از حد باشد، سیلیکون آلی قابل استفاده است. اگر بیمار از گردش خون ضعیف رنج می برد، کومارین نیز ممکن است استفاده شود  زیرا کومارین یک گشادکننده عروق است.

درمان آلوپسی با مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

فرایند درمان مزوتراپی شامل تکنیک تزریق مواد مغذی سالم به مزودرم (یک لایه ضخیم در زیر اپیدرم است که بعنوان پیوندی بین بافتهای پوست و لایه چربیها ایجاد می شود) پوست سر است. مزوتراپی با ارائه تحریک مکانیکی و شیمیایی انجام می شود. بنابراین یک فرایند دوگانه عمل است. اول، تزریق سوراخ های جزئی در پوست سر ایجاد می شود، که روند بهبود طبیعی بدن را آغاز می کند. در پاسخ، بدن به منظور ترمیم پوست، کلاژن و الاستین بیشتری تولید می کند. 

در نتیجه، جذب حداکثر مواد مغذی توسط فولیکول های مو باعث می شود پوست سر از گردش خون مناسب و تعادل هورمون برخوردار باشد و این به تقویت و رشد مجدد مو کمک می کند. تحریک طبیعی کلاژن و الاستین که پوست را ترمیم می کند، باعث تقویت نشاط فولیکول ها و پوست سر می شود. این درمان عملاً یک روش درمانی بدون درد و کاملاً بی خطر است که توسط متخصصان یا متخصص پوست انجام شود. نیازی به عمل جراحی یا بیهوشی نیست.

درمان ریزش مو با مزوتراپی به چه صورت است؟

در حالی که طول عمل بستگی به منطقه تحت درمان دارد، در بیشتر موارد، این روش درمانی را می توان در ۱۰ تا ۳۰ دقیقه به پایان رساند. این روش درمانی سریع و قدرتمند نیازی به پانسمان، بیهوشی یا داروهای ضد درد ندارد، به این معنی که می توان پس از عمل به کار و فعالیتهای روزانه خود باز گشت و احساس خوبی کرد.

توجه به این نکته ضروری است که اغلب برای دیدن نتیجه حداقل ۱۰ جلسه لازم است، زیرا این روش به تدریج باعث بهبود سلامت پوست سر و تحریک رشد مو می شود. برای رسیدن به نتایج بهینه، توصیه می شود هر دو هفته یک بار برنامه ریزی کنید، که در این مرحله نتایج مشهود خواهد بود. در حالی که برخی بیماران نتایج را در طی ماه اول مشاهده می کنند، در بعضی موارد پیشرفت قابل توجهی تا ۶ ماه طول می کشد، بنابراین صبور بودن بسیار مهم است. به منظور سرعت بخشیدن به روند بهبود، توصیه می شود بیماران به دنبال درمان با انجام ورزش و کاهش سموم از رژیم خود، زندگی سالم داشته باشند.

مزایای درمان ریزش مو با مزوتراپی

  • مزیت اصلی درمان مزوتراپی این است که نتایج کاملاً چشمگیر است که با استفاده از مواد مغذی اساسی، ویتامین ها (که در ناحیه طاس یک بیمار تزریق می شود) پوست سر را جوان می کند و به رشد مجدد مو کمک می کند.
  • تقریبا بدون درد است.
  • هیچ خرابی قابل توجهی برای این درمان لازم نیست. شما به راحتی می توانید بلافاصله پس از این درمان به برنامه کاری منظم خود برگردید.
  • نتایج این درمان مزوتراپی کاملاً چشمگیر است. یک بیمار به سرعت و به راحتی از شر طاسی، تا حدی و همچنین کاملاً خلاص می شود.
  • این روند بسیار ارزانتر از جراحی است.
  • جدای از این، درمان نیازی به جراحی ندارد.
  • زمان بهبودی این روش درمانی نیز نسبتاً کوتاه است و  ۴ یا ۵ روز طول می کشد تا نتیجه حاصل شود.

کاندیدهای درمان ریزش مو با مزوتراپی

  • مزوتراپی برای آقایان یا خانمهایی که دچار ریزش مو هستند توصیه می شود. برای درمان آلوپسی آرئاتا ، آلوپسی کششی، آلوپسی آندروژنتیک، ریزش مو بعد از زایمان ، ریزش مو و برخی از بیماری های پوست سر رنج می برند، موثر است.
  • بیمارانی که موهای ضعیفی دارند یا طاس بودده، واجد شرایط این نوع درمان هستند.
  • افرادی که از سلامتی مطلوبی برخوردار هستند، می تواند با این روند درمانی پیش بروند.
  • افرادی که قادر به تحمل درد کمی در رابطه با تزریق می باشند.

توجه: مزوتراپی برای زنانی باردار یا شیرده، یا برای افرادی که شرایط پزشکی خاص دیگری دارند، ایمن نیست. بنابراین لازم است تا در مورد سلامتی، داروهایی که مصرف می کنید یا نگرانی هایی را که درمورد شخصی شما وجود دارد ، بحث کنید.

هزینه های درمان ریزش مو با مزوتراپی

هزینه های مزوتراپی بسته به منطقه جغرافیایی، تعداد ریزجوش ها و جلسات درگیر شده و ارائه دهنده خدمات پزشکی متفاوت خواهد بود. از آنجا که مزوتراپی زیبایی و از نظر پزشکی ضروری نیست، شرکتهای بیمه معمولاً هزینه آن را پوشش نمی دهند.

عوارض جانبی مزوتراپی

چاز آنجا که این مواد استفاده شده حاوی مواد سازگار با بافت، مانند ویتامین ها و مواد مغذی است ، درمان کاملا بی خطر محسوب می شود. عوارض جانبی یا واکنشهای آلرژیک ایجاد نمی کند. افرادی که تحت معالجه قرار می گیرند حداقل رنج می برند و این باعث می شود که مزوتراپی یک راه حل آسان برای رهایی از ریزش مزمن مو باشد. به طور کلی رایج ترین عوارض آن کبودی است – که معمولاً طی یک هفته بهبود می یابد – و همچنین درد در ناحیه پوست سر که عموماً بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می رود. منطقه درمان ممکن است کمی متورم باشد، اما این اثرات پس از انجام عمل به سرعت از بین می روند. اگرچه نادر است، خطر ابتلا به عفونت احتمالی بعد از معالجه مزوتراپی وجود دارد، به همین دلیل مراجعه به یک کلینیک با تجربه و معتبر از اهمیت زیادی برخوردار است.

میزان اثربخشی مزوتراپی مو

نتایج مزوتراپی مو باید در شرایط بهینه دائمی باشد، با پیگیری های انجام شده و رژیم غذایی مناسب و ورزش توصیه می شود تا به حفظ اثربخشی درمان ها کمک شود. علاوه بر این، در حالی که اکثر بیماران بعد از دو یا سه جلسه نتایج را مشاهده می کنند، برخی از بیماران بعد از تنها یک جلسه متوجه بهبودهای چشمگیر در موهای خود شده اند. با این حال، در موارد شدید، بیماران ممکن است در طی یک دوره ۴ تا ۶ ماهه، نیاز به ۵ جلسه داشته باشند. مزوتراپی برای مردان و زنانی که از آلوپسی آندروژنتیک رنج می برند، بسیار توصیه می شود.

آیا مزوتراپی دردناک است؟

به دلیل اینکه در طول این درمان، مواد مغذی به پوست لایه چربی یا رگها و ماهیچه های منطقه طاس تزریق می شود. ممکن است کمی درد احساس شود که به راحتی در طی ۱ یا ۲ روز بهبود می یابد. همچنین ممکن است بیمار دچار سردرد یا درد ناحیه اطراف چشم و پیشانی شود.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

  • بعد از این روش درمانی ، فرد باید از شیوه زندگی سالم و رژیم متعادل پیروی کند.
  • ورزش منظم و تمرینی نیز پس از این درمان باید انجام شود.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت ۴۸ ساعت بعد از درمان خودداری شود.
  • حداقل ۸ ساعت بعد از معالجه مزوتراپی، حمام نکنید.
  • واکنش های آلرژیک بعد از این درمان ممکن است رخ دهد. از این رو، توصیه ای است که باید توجه داشته باشید و با پزشکان خود به اشتراک بگذارید، زیرا بی دقتی کمی شما را به مشکل بزرگی سوق می دهد.
  • باید حداقل ۴۸ بار در روز حداقل سه بار در روز ژل آرنیکا مصرف کنید. این به حل مشکل کبودی کمک می کند.
  • باید از مصرف الکل خودداری کرد. این کار در کنترل سموم کبدی کمک می کند.
  • مراقب باشید، به خصوص هنگام استفاده از مواد شیمیایی مینوکسیدیل، زیرا بعضی اوقات به دلیل حساس بودن پوست، پوست نمی تواند دوز سنگین تحمل کند. این یک توصیه است که همیشه با حداقل دوز در یک زمان شروع کنید و به تدریج دوز را با توجه به بازده خود افزایش دهید.

مقایسه مزوتراپی با سایر گزینه های درمانی

مزوتراپی مواد مغذی و فرمول های قوی را مستقیماً به فولیکول های مو تحویل می دهد که بسیار مؤثر است. همچنین ۴۰٪ از درمان موضعی ترمیم مو مانند مینوکسیدیل مؤثر است. در حالی که پیوند مو یکی دیگر از روش های موثر ریزش مو است ، مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است. در بعضی موارد، مزوتراپی با موفقیت می تواند با سایر گزینه های درمانی، مانند سم بوتولیوم هنگام درمان آلوپسی ترکیب شود.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

 

مزوتراپی نسبت به سایر روشهای درمانی بسیار مؤثر است. در حالت ایده آل، مزوتراپی می تواند به عنوان گزینه ای مطمئن تر، ارزانتر و تهاجمی تر از جراحی کاشت مو است. ما در کلینیک پوست و مو سپیدار تضمین می کنیم که کل محصولات ما اصل و مطابق با قوانین و مقررات داروسازی ایران هستند و تحت آزمایش دقیق کیفیت قرار می گیرند. متخصصان ماهر، پرسنل و متخصصین زیبایی درمانی می توانند راه حل هایی را برای طیف گسترده ای از راه حل های رایج ریزش مو با انواع تجهیزات با کیفیت بالا و درمان های غیر جراحی و … ارائه دهند. بنابراین لازم است قبل از درمان با پزشک خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که مزوتراپی برای شما مناسب است و محصولات مو برای استفاده در کنار آن مناسب است یا خیر. 

  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی