مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

روش های جوانسازی مانند آر اف فرکشنال، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ و … هر کدام موارد درمانی و مزایای خاص خود را دارند. در اینجا با بررسی و مقایسه هایفو و آر اف سعی می شود که موارد درمانی، مزایا و نتایج هر دو روش معرفی شود تا بر اساس اطلاع و آگاهی، نوع درمان خود را انتخاب کنید. اما باز هم تاکید می کنیم که به این اطلاعات اکتفا نکنید و از مشاوره با پزشک متخصص کمک بگیرید و راهی متناسب با شرایط پوستی و سایر موارد حائز اهمیت، انتخاب کنید. در مرکز پوست و مو سپیدار، امکان مشاوره رایگان با پزشکان مجرب برای شما عزیزان، فراهم شده است.

مقایسه هایفو و آر اف فرکشنال

موارد درمانی هایفو، مزایا و ممنوعیت ها

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی، ایمن و موثر برای جوان سازی پوست صورت و بدن است. در این روش غیر جراحی با استفاده از نفوذ امواج در لایه های عمیق پوست عمل لیفتینگ انجام شده، ضمن سفت کردن پوست، رفع چین و چروک‌ها و حتی شکستن چربی‌های بدن، شل شدگی و افتادگی پوست نیز، اصلاح و ترمیم می شود. دستگاه هایفو با تحریک کلاژن پوست و افزایش رطوبت پوست چین و چروک های آن را مرتفع نموده و فرم V شکل صورت را حفظ می کند. از هایفوتراپی می توان برای درمان کل صورت و گردن به همراه سایر نواحی خاص بدن استفاده کرد؛ در ضمن افراد جوان نیز برای حفظ زیبایی و تداوم تولید عادی کلاژن طبیعی در بدن، می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند.

موارد درمانی با هایفوتراپی:

  •  لیفت صورت
  • لیفت فک و چانه
  • رفع و یا کاهش چین و چروک و خطوط عمودی گوشه‌های لب
  • لیفت و سفت شدن پوست پیشانی
  • جوان سازی و درخشندگی پوست
  • صاف شدن و کاهش چربی پوست
  • لیفت و سفت شدن پوست گونه
  • بهبود خط چانه و رفع غبغب
  • لیفت و بالا کشیدن ابرو

مزایای هایفو

از مهم ترین مزایای درمان با هایفو تراپی می توان به این مورد اشاره کرد که به طور معمول در یک جلسه یک ساعته صورت می گیرد و دوره نقاهت یا عارضه خاصی ندارد. سطح پوست به طور کامل سالم و بدون آسیب باقی می ماند و شخص می تواند بلافاصله به کار و فعالیت روزمره خود بپردازد. نتیجه درمان ۱۲ تا ۲۴ ماه پس از درمان دوام و ماندگاری دارد. پس از درمان، عوارضی مثل سوزش و تورم پوست نیز، با کمپرس یخ، ظرف چند ساعت از بین می رود. هزینه درمان با هایفوتراپی بسته به امکانات درمانی، تجهیزات، دستمزد پزشکان، نواحی تحت درمان و تعداد جلسات، متفاوت است.

ممنوعیت های درمان با هایفو

انجام هایفوتراپی در دیابت کنترل نشده، دوران شیردهی، مصرف داروهایی که ترمیم زخم را به تاخیر می اندازند و هر موردی که سیستم ایمنی را تضعیف کند، تا رفع موانع به طور نسبی، ممنوع است. در مواردی مثل مصرف داروهای ضد انعقاد خون، صرع، ترومبوز یا ترومبوفلبیت، آکنه کیستیک، وجود پروتز فلزی بزرگ در بدن، عفونت فعال در موضع درمان، پیس میکر قلبی، کاردیوپاتی، جراحت در پوست و بارداری انجام هایفوتراپی به طور مطلق ممنوع است.

 

موارد درمانی آر اف فرکشنال، مزایا و ممنوعیت ها

در روش مدرن آر اف فرکشنال، امواج آر اف یا فرکانس رادیویی با نفوذ در لایه میانی پوست، موجب تحریک کلاژن سازی  و ترمیم کلاژن ها و سفت شدن بافت پوست می شوند.  این روش ایمن و کم تر تهاجمی بدون محدودیت خاصی برای تمامی انواع پوست و هر نوع آسیب سطحی قابل استفاده است. استفاده از روش درمانی  آراف فرکشنال، ضمن جوان سازی پوست با ایجاد تغییرات ساختاری در پوست  موجب بهبود ظاهری و زیبایی پوست افراد می‌شود.

موارد درمانی با آراف فرکشنال:

  • درمان اسکار و جای زخم آکنه
  • درمان ترک های پوست بدن یا استرچ مارک
  • رفع منافذ باز پوستی
  • رفع خطوط و چین و چروک‌های ظریف پوست
  • رفع آکنه‌ های کیستی
  • برطرف کردن مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست 
  • درمان پوست های شل یا افتاده

مزایای آراف

مزیت مهم درمان با روش آراف فرکشنال این است که انرژی به طور دقیق به لایه درم پوست داده می شود، بنابراین پوست هیچ آسیبی نمی بیند و به همین دلیل در افراد با پوست سبزه و در همه فصول سال نیز قابل انجام است و دوره نقاهت و بهبودی ندارد و افراد می توانند سریع به امور روز مره خود بپردازند. بسته به شرایط بیمار، جلسه‌ های درمانی ممکن است از ۳ تا ۱۲ جلسه متغیر باشد که هر جلسه نیز ممکن است بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. نتایج درمان با آر اف، ظرف ۲ هفته آشکار شده و تا سه ماه ادامه پیدا می کند و در چند ماه اول به چندین جلسه درمانی نیاز است و پس از آن جهت حفظ این نتایج، به یک یا دو جلسه درمانی در سال نیاز است.

ممنوعیت های درمان با آر اف فرکشنال

درمان با آر اف فرکشنال برای بانوان باردار، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده، فشارخون بالا، افرادی که سابقه ایجاد کلوئید دارند، افراد مبتلا به بیماری‌های انعقاد خون، افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی پوست، افرادی که به طلای به کار رفته در سوزن‌های آر اف فرکشنال حساسیت دارند و افرادی که در قلب خود باطری دارند، ممنوع است. 

 

تفاوت هایفو با آر اف فرکشنال

مقایسه و بررسی تفاوت هایفو و آر اف فرکشنال و مشاوره با پزشکان متخصص باعث می شود بهترین گزینه درمانی را انتخاب کنید:

  1. روش هایفوتراپی برای جوان سازی و پاک سازی پوست، به دلیل نفوذ در ساختارهای عمقی پوست که تنها با جراحی ممکن است، به دلیل سرعت زیاد و عدم آسیب به سطح پوست، محبوبیت بیشتری از روش آر اف فرکشنال دارد.
  2. روش آر اف فرکشنال در چند جلسه انجام می شود و اثر تدریجی دارد اما روش هایفوتراپی بطور سرپایی و در یک جلسه انجام می شود که ضمن تاثیر سریع، ماندگاری بالایی نسبت به روش آر اف دارد.
  3. عوارض ناشی از امواج به کار رفته در روش جوانسازی با آر اف فرکشنال به مراتب از روش درمان با هایفوتراپی بیشتر است و ممکن است عوارض بیشتری برای پوست ایجاد کند. هر چند هر دو روش ذکر شده عوارض مشابهی مثل سوزش، حساسیت، التهاب و قرمزی پوست دارند.
  4. بارزترین تفاوت روش هایفو و آر اف فرکشنال این است که از تکنولوژی های متفاوتی برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست استفاده می شود؛ در حالی که آر اف به صورت کلی گرما می رساند در روش هایفو انرژی امواج فراصوت به صورت دقیق تر و شدیدتر، تولید می شود.
  5. در روش آر اف فرکشنال، امواج به لایه های اپیدرم نفوذ کرده و فراتر از لایه درم نفوذ نمی کنند اما در روش هایفوتراپی امواج به عمق پوست نفوذ کرده و فراتر از لایه درم رفته و قادر است تا به لایه SMAS  نیز برسد.

ار اف بهتر است یا هایفو

  • ۹۹/۰۱/۲۵
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی