مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

لیفت ابرو با نخ

 

اگر چه لیفت ابروها از سن ۴۰ سالگی به بعد، رایج تر است اما سن خاصی برای این روش زیبایی در نظر گرفته نشده است. توصیه می شود قبل از تصمیم قطعی برای انتخاب روشلیفت ابرو با نخ دابل نیدل، نخ های کاگ، ساده و پیچ دار یا هر نوع نخ دیگری، مشاوره کاملی با پزشک معالجتان داشته باشید زیرا ممکن است برای لیفت ابروهایتان، روش مناسب دیگری، وجود داشته باشد.در روش بالا بردن ابرو با نخ، موضع درمان بی حس شده و پزشک بدون استفاده از بی هوشی، رشته نخ های نازک سیلیکونی مخصوص و قابل جذب به نام PDO را در زیر پوست پیشانی و ابروها قرار می دهد که ضمن سفت کردن پوست و بالا کشیدن ابروها، باعث تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست می شوند. در این روش برشی در اطراف پیشانی و ابرو ایجاد نمی شود و حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا عمل لیفت انجام شود؛ این روش درمانی بیشتر برای افراد سنین بین ۴۰ تا ۶۰ مناسب است.  کسانی که در پیشانی خود چین افقی دارند یا در بین دو ابرو چین عمودی دارند، می توانند  نتایج خوبی از لیفت با نخ بگیرند. ابروهایی که قوس زیبایی ندارند و ابروهای صاف یا به سمت پایین نیز، به خوبی با این روش اصلاح می شوند.

بالا بردن ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ برای چه افرادی سودمند است؟

  • افرادی که دارای ابروهای صاف و یا با شیبی ملایم به سمت پایین هستند.
  • افرادی که چین عمودی بین ابروها دارند.
  • افرادی که چین افقی در پیشانی دارند.
  • افرادی که ابروهای آنها پایین آمده و چیزی شبیه پوست اضافه روی پلک ها ایجاد شده است.

 ماندگاری بالا بردن ابرو با نخ

بالا بردن ابرو با نخ، خطوط و چین و چروک‌های پیشانی را صاف کرده و ابروها را بالاتر می برد در نتیجه چهره حالت با طراوت و شاداب تری به خود می گیرد و حالت عبوسی و خستگی صورت برطرف و چشم ها درشت تر به نظر می رسند. نتایج این روش بلافاصله قابل رؤیت است اما نتایج بیشتر به طور معمول بعد از ۲ تا ۴ هفته قابل مشاهده است؛ با رشد کلاژن ها در اطراف نخ‌ها، بعد از ۳ تا ۶ ماه به نحو چشمگیری، نتیجه بهتر می شوند. ماندگاری لیفت با نخ های خاردار گاه تا ۵ سال هم دوام دارد اما برخی از پزشکان اعتقاد دارند دوام نخ‌های معلق، نسبت به نخ‌های خاردار، بیشتر است. اما بالا بردن ابرو با نخ، برای همیشه دوام و ماندگاری ندارد و با افزایش سن و شل شدن پوست، درمان نیز باید تکرار شود. تغذیه مناسب و استفاده از کرم ضد آفتاب سبب می شود که روند پیری و افتادگی ابروها نیز کندتر شده و نیاز به درمان مجدد هم کمتر شود. این روش یک گزینه طلایی برای کسانی است که نمی خواهند از جراحی برای لیفت ابرو استفاده کنند. مزایایی مثل ایمنی بالا، دوره نقاهت کوتاه، نتایج فوری، ماندگاری و دوام بالا، عدم ایجاد زخم و قابلیت انجام مجدد آن، روش لیفت ابرو را  بین خانم ها و آقایان، بسیار محبوب و پر طرفدار کرده است، چنانچه درمان توسط یک پزشک ماهر و متبحر صورت بگیرد، عوارض اندک این روش، مثل تورم، درد، خارش و کبودی نیز، ظرف مدت کوتاهی پس از درمان برطرف می شوند.

مراقبت های قبل و بعد از بالا بردن ابرو با نخ

نتایج درمان بالا بردن ابرو با نخ، زمانی به خوبی خود را نشان می دهند که نکات لازم مراقبتی قبل و بعد از درمان، به خوبی رعایت شوند بعنوان مثال قبل از شروع به درمان: بهتر است که مصرف سیگار متوقف شود زیرا موجب کاهش سرعت جریان خون و کند شدن روند درمان می شود. از مصرف مکمل‌های گیاهی، داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد خون مثل آسپیرین که موجب افزایش خونریزی می شود دوری کنید.

پس از درمان بالا بردن ابرو با نخ نیز، رعایت دستور العمل ها و توصیه های پزشک معالج را جدی بگیریید تا روند بهبودی شما تسریع  شود؛ از جمله این نکات مراقبتی به شرح زیر است:

  •  برای کاهش تورم محل تحت درمان، می توانید از کمپرس سرد برای بهبودی استفاده کنید.
  • پس از عمل لیفت ابرو، امکان دارد برای تخلیه ترشحات زخم، سیستم زهکشی زخم برایتان تعبیه شود؛ پزشک معالج کلیه دستورالعمل‌های لازم را برای مراقبت از زخم‌ها به شماخواهد داد.
  • چنانچه پزشک، دارو یا مسکنی برای شما تجویز کرده است، طبق برنامه آن ها را مصرف کنید.
  • زخم ها و برش ها را دست کاری نکنید و آن ها را تحت فشار قرار ندهید.
  • در زمان خواب یا  استراحت سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید تا ورم ها کاهش پیدا کند.
  •  در روز دوم پس از درمان می توانید با فشار ملایم آب، دوش بگیرید.
  •  ۲ تا ۴ هفته بعد از درمان، فعالیت های ورزشی معمولی خود را می توانید شروع کنید.
  • برای کاهش کبودی می توانید از  محصولات آرایشی بهداشتی، به تجویز پزشک، استفاده کنید.
  • اگر با عوارض غیر معمولی مثل ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس و درد قفسه سینه مواجه شدید، فورآ پزشکتان را در جریان بگذارید.

نکته: افرادی که پوست آن ها چربی زیادی ندارد، افرادی که پوست زاویه فکی آن‌ها حالت کیسه‌ای زیادی دارد و افرادی که پوست بسیار نازکی دارند، بهتر است از درمان لیفت با نخ، در صورت خود، اجتناب کنند.

هزینه بالا بردن ابرو با نخ

در تعیین هزینه درمان بالا بردن ابرو با نخ، عوامل متعددی مانند نوع و مقدار نخ مورد استفاده، دستمزد پزشک معالج و … دخیل هستند. البته تنها پس از معاینه و مشاوره با پزشک است که هزینه دقیق درمان مشخص می شود. این روش زیبایی ممکن با هزینه ۲۰۰ تا ۴ میلیون هزار تومانی انجام شود. لطفا در انتخاب پزشک و مواد مصرفی، سلامت خود را در الویت قرار دهید.

 

لیفت ابرو با نخ

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی