مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

 

بله، نتیجه تزریق دائمی نیست و معمولا از ۳-۵ ماه به طول می انجامند. همه اینها به عواملی مانند سن، سوخت و ساز و سطح فعالیت فرد بستگی دارد. به طور کلی، افراد برای حفظ نتایج خود سالانه باید ۳ تا ۴ درمان دریافت کنند. این ممکن است از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. هرگونه عارضه جانبی بوتاکس هم موقتی است و برطرف می شود. این یکی از دلایلی است که بوتاکس درمانی بی خطر دارد.

ماهیت موقتی آن، باعث می شود به عنوان یک برنامه درمانی ضد پیری ایمن تر و مؤثر تر می کند، زیرا این امکان را به ارائه دهنده و پذیرنده می دهد تا بر اهداف جدید زیبایی شناسی نظارت داشته باشند و اگر نتیجه آن را نپسندیدند، مطمئن باشند که بازگشت دارد. ما در کلینیک سپیدار معمولاً تزریق مجدد را زمانی توصیه می کنیم که هنوز بوتاکس در ماهیچه های شما باقی مانده است، زیرا عضلات شما به حالت آرامش عادت کرده اند.

با این حال می توانید با راه های ماندگاری بوتاکس نتیجه آن را طولانی کنیم.

ترمیم بوتاکس

آیا نتایج بوتاکس فوری است؟

نه کاملا. بیشتر افراد حدود ۷ روز پس از تزریق اولیه شروع به دیدن نتایج می کنند. با این وجود اثر کامل حداکثر ۲ هفته طول می کشد تا دیده شود. این امر به این دلیل است که برای یکپارچه سازی کامل در بافت های عضلانی و شل شدن آنها زمان لازم است.

چه کسی برای دریافت بوتاکس مناسب است؟

درمان بوتاکس برای بیشتر افراد مناسب است. نتایج در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین یک پزشک باید از تاریخچه پزشکی بیمار و همچنین وضعیت سلامتی فعلی او آگاه باشد. تزریق بوتاکس به افرادی که مشکل سیستم عصبی، اختلالات عضلانی، مادران شیرده یا خانمهایی که به زودی باردار می شوند توصیه نمی شود. همچنین، آیا سن به عنوان یک عامل تعیین کننده است. متقاضیان بین ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند کاندیدای ایده آل تری برای دریافت تزریق بوتاکس باشند.

آنچه در مورد بوتاکس باید بدانید چیست؟

از آنجا که مردم در مورد قدرت های بوتاکس بسیار شنیده اند، انتظارات غیرواقعی نسبت به نتایج آن دارند. نتایج بوتاکس معجزه آسا نخواهد بود، زیرا تزریقات نمی توانند باعث شگفتی شوند. با این حال، بوتاکس می تواند باعث کاهش چین و چروک شده و از پیری جلوگیری کند.

از نظر پزشکی، از تزریق بوتاکس برای درمان شرایطی نظیر اختلالات عصبی و همچنین اسپاسم صورت استفاده می شود که می تواند در نتیجه ناهنجاری انقباض عضلات باشد. در روشهای آرایشی، از تزریق بوتاکس جهت صاف کردن خطوط اخم و جلوگیری از علائم پیری با فلج یا تضعیف ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند، استفاده می شود. نتایج بوتاکس تا شش ماه به طول می انجامد و برای حفظ نتایج آن باید به مرور زمان تکرار شود و ترمیم بوتاکس انجام شود.

در طول تزریق و ترمیم بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

بوتاکس مستقیماً به پوست و ماهیچه های صورت تزریق می شود. این عمل کمتر از یک ساعت طول می کشد و نیازی به بیهوشی نیست. تزریق بوتاکس همیشه با استفاده از یک سوزن بسیار ریز انجام می شود و ناراحتی وجود ندارد. بوتاکس حدوداً یک هفته طول می کشد تا اثرات کامل خود را نشان دهد و به بیمار توصیه می شود قبل از مداوا و پس از درمان حداقل برای یک هفته از مصرف الکل خودداری کند. داروهای ضد التهابی و آسپیرین ها تقریباً دو هفته قبل از شروع درمان ممنوع می باشند تا کبودی کاهش یابد.

تزریق بوتاکس به عضله باعث آزاد شدن استیلوکلین و جلوگیری از انقباضات عضلات در ناحیه می شود. انتهای عصب محدود شده و عضلات فلج یا ضعیف می شوند، به طوری که با گذشت زمان شکل خود را تغییر نمی دهند. روند بهبودی یک هفته است که پس از آن عضله برای مدت چهار ماه یا بیشتر آرام و صاف می شود و پس از آن دوباره شکل و قدرت اصلی خود را بازیابی می کند. هنگامی که بوتاکس از بین می رود، خطوط دوباره بازمی گردند اما به اندازه اصلی آن که قبل از شروع درمان بوده، نیستند.همانطور که ترمیم بوتاکس تکرار می شود،، نتایج طولانی تر می شود.

با اینکه نتایج بوتاکس دائمی نست و همواه نیاز به ترمیم بوتاکس است، اثرات جانبی طولانی مدتی وجود دارد که ممکن است در فرد پدیدار شوند. 

اثرات جانبی طولانی مدت بوتاکس

عوارض جانبی فوری تزریقات ممکن است علائمی مانند آنفولانزا باشد که همراه با حالت تهوع و سردرد است. ممکن است درد صورت و ضعف عضلات نیز وجود داشته باشد که در بعضی مواقع باعث افتادگی پلک ها می شود و باعث می شود بینایی کاهش یابد. این عوارض جانبی پس از ادامه استفاده از بین می روند.

اگرچه FDA تصویب کرده است، تزریق بوتاکس مانند سایر روشهای آرایشی بدون عوارض جانبی نیست. با این وجود عوارض بوتاکس ممکن است بلافاصله نشان داده نشود اما طولانی مدت بوده و همچنین می تواند بسیار خطرناک باشد. در اینجا مجموعه ای از عوارض جانبی طولانی مدت تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

ضعف عضلات منجر به فلج می شود

براساس FDA و تحقیقات پزشکی، تزریق بوتاکس باعث می شود که عملکردهای ماهیچه ای متوقف شود تا علائم پیری را متوقف کند و این در طولانی مدت باعث می شود افراد از دست دادن کنترل عضلات و همچنین کاهش قدرت در ناحیه عضله ای که به بوتاکس تزریق شده است را تجربه کنند. با گذشت زمان، تزریق مکرر بوتاکس به ناحیه خاصی از بدن نیز می تواند باعث فلج دائمی عضله شود.

گسترش سموم در بافت ها

این تقریباً یکی از مهمترین و خطرناکترین عوارض استفاده از تزریق بوتاکس است. سموم می توانند در بافتهای اطراف پخش شوند و این می تواند کشنده باشد. اگرچه شیوع سموم در روشهای آرایشی مشاهده نشده است، اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که این اتفاق در تزریق های با دوز بالا اتفاق می افتد. بنابراین خیلی خیلی مهم است که تزریق توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. 

واکنش های آلرژیک

برخی از بیمارانی که به طور منظم تحت درمان با بوتاکس قرار می گیرند، از تجربه واکنش های آلرژیک که می تواند منجر به کهیر، درد قفسه سینه، مشکل در تنفس، خونریزی غیرطبیعی، ضربان قلب غیر طبیعی، تشنج، تغییر گفتار و خونریزی از محل تزریق شده، شکایت دارند. این واکنشها، در حالی که غیر معمول است، در صورت عدم توجه یا عدم درمان می تواند خطرناک باشد.

تحریک در چشم

بیمارانی که در مناطق اطراف چشم خود تزریق بوتاکس انجام می دهند، ممکن است تعدادی عارضه جانبی مربوط به چشم را تجربه کنند. ممکن است چشم ها تحریک شده یا کاملاً خشک شوند. بیماران همچنین از ایجاد تاری دید یا افتادگی پلک به همراه تورم را گزارش داده اند. چنین عوارض جانبی باید فوراً با پزشک در میان گذاشته شود زیرا این مشکلات می توانند باعث از بین رفتن دائمی بینایی و مشکلات مربوط به چشم شوند.

بوتاکس برای چندین دهه با خیال راحت و با موفقیت استفاده شده است. سریع و مؤثر است و عوارض جانبی معمولاً به سختی قابل توجه هستند و طی چند روز از بین می روند. با وجود اثرات طولانی مدت بوتاکس، روشی مطمئن برای به حداقل رساندن علائم پیری و تقویت ویژگی ها است.

ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس در کلینیک سپیدار

ما در کلینیک سپیدار همیشه توصیه می کنیم که برای اولین بار تزریق را با مقدار بسیار کمی شروع کنید. با این کار شما خواهید فهمید بوتاکس چه تاثیری بر روی صورت شما خواهد گذاشت و از عوارض طولانی مدت آن جلوگیری می شود. به طور خلاصه کلینیک زیبایی سپیدار انتظارات بیماران خود را مدیریت کرده و نوع درمان و مراقبت های بعد از تزریق را به زبانی ساده توضیح می دهند. پس از آن جلسه ترمیم بوتاکس برای مراجعه کنندگان رزرو می شود. 

  • ۹۹/۰۵/۲۴
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی