مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

ظاهر شدن خط اخم در کاهش زیبایی نقش بسیار موثری دارد. عضله خط اخم بین 2 ابرو قرار دارد و وقتی منقبض می شود، ابرو را به داخل و پایین می کشد. انقباض طول عضلات این ناحیه را افزایش می دهد و موجب می شود پوست کش بیاید و وقتی رها می شود، چین و چروک عمودی ایجاد می کند که حاصل آن بروز خط اخم یا خطوط 11 بین دو ابروست. در ادامه با بوتاکس طبیعی خط اخم آشنا خواهید شد. 

روغن نارگیل برای خط اخم:

روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی خط اخم و خط های پیشانی، به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس روی پیشانی بمالید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه هاست.

رفع خط اخم با روغن کرچک:

مقداری از روغن کرچ را روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی ، برای چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز روی صورت بماند. این روغن یکی از بهترین درمان ها برای خلاص شدن از شر خطوط اخم پیشانی می باشد.

صاف کردن خط اخم با موز:

به سادگی مقداری موز رسیده را له کنید و با آووکادو و کمی عسل در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پیشانی و محل خط اخم خود اعمال کنید و کاملا با آب گرم بشویید. همین طور می توانید 1 عدد موز رسیده له شده ، 2 قاشق غذاخوری جودو سر و 1 قاشق غذاخوری ماست را به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی پیشانی خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

 

موز برای خط اخم و چین و چروک پیشانی

سفیده تخم مرغ برای خط اخم:

سعی کنید که سفیده تخم مرغ را جدا کنید و روی پیشانی خود بمالید و بعد از 10 دقیقه، قبل از رفتن به رختخواب،با آب سرد بشویید.

یکی دیگر از ماسک های صورت برای رفع خط اخم و چین و چروک پیشانی:

یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری گلیسیرین و کمی گلاب ترکیب کنید. این ماسک را روی پیشانی خود اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه بشویید.

جو دو سر و ماست برای خط اخم:

این دو عنصر را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.اگر پوست پرتغال خشک شده دارید، می توانید آنرا هم نیز اضافه کنید. سپس این ترکیب را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 الی 30 دقیقه بشویید.

از بین بردن خط اخم با ژل آلوئه ورا:

برای از بین بردن چین و چروک های روی پیشانی و خط اخم ، آلوئه ورا را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و سس مخلوط به دست آمده را روی پیشانی اعمال کنید. و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

 

خط اخم و چین و چروک با آلوئه ورا

رفع خط اخم با زنجبیل:

یک تکه زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید. همچنین می توانید دو بار در طول روز از چای زنجبیل استفاده کنید.

شیر برای رفع خط اخم:

یک تکه پنبه یا پارچه را درون شیر سرد بخیسانید و روی پیشانی قرار دهید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری شیر را با کمی پودر زردچوبه ترکیب کنید و این ماسک را روی پیشانی و محل خط اخم اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 15دقیقه بشویید.

از بین بردن خط اخم با لیمو:

آووکادو و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و روی خط اخم خود اعمال کنید. و بعد از 20 الی 30 دقیقه با ؛آب بشویید.

و یا می توانید از ترکیب عسل و آب لیمو استفاده کنید:

4قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی ترکیب کنید. و سپس این ترکیب را روی پیشانی خود اعمال کنید. و بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب گرم بشویید و در نهایت با یک تکه یخ ماساژ دهید.

 

ماسک عسل و آبلیمو برای رفع خط اخم

ماساژ خط اخم با روغن زیتون:

چند قطره روغن زیتون را با چندین قطره روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی خطوط عمیق، اعمال کنید. و به مدت 5 الی 7 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید که یک شبانه روز باقی بماند و صبح رو بعد با آب تازه شستشو دهید.

همچنین می توانید ،روغن زیتون را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید و این مخاوط را روی پیشانی خود اعمال کنید.

کلم برای خط اخم:

آب کلم را روی پیشانی ماساژ دهید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد از 10 الی 20 دقیقه با آب بشویید.

همچنین می توانید آب کلم را با یک قاشق چای خوری عسل و یک چارم قاشق چای خوری مخمر ترکیب کنید و روی پیشانی اعمال کنید.

برطرف کردن خط اخم با زردچوبه:

پودر زردچوبه و کمی شکر محلول را باهم ترکیب کنید و روی پیشانی اعمال کنید. و اجازه دهید تا خشک شود و بعد بشویید.

آب انار برای رفع خط اخم:

آب انار یکی دیگر از درمان های خانگی برای رفع خطوط اخم می باشد. با نوشیدن یک لیوان آب انار در روز این خطوط را کاهش دهید.

و همین طور می توانید روغن انار را به صورت مستقیم روی پیشانی اعمال کنید. و بعد از شستشو حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

 

  • ۹۸/۰۸/۱۳
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی