مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

پروتز گونه که گاهی اوقات با عنوان برجسته سازی گونه شناخته می شود یک روش گونه گذاری بدون جراحی است، برای بهبود ظاهر استخوان های گونه یا برجسته کردن آن استفاده می شود. مشابه سایر  روش های جراحی پلاستیک، برجسته کردن گونه می تواند باعث جوان تر شدن ظاهر یا ایجاد توازن در بین اعضای صورت شود و در مجموع جذابیت صورت شما را افزایش دهد. در کنار گونه گذاری، عمل زیبایی چال گونه نیز زیبایی صورت را دو چندان می کند و اخیرا افراد بسیاری را به خود جذب نموده است.

چال گونه فرورفتگی‌ های روی گونه‌ ها هستند که در هنگام لبخند زدن به وجود می‌ آیند. این فرورفتگی‌ ها در صورت برخی افراد به شکل طبیعی وجود دارد. چال گونه‌ها باعث افزایش جذابیت و زیبایی صورت می‌ شود. این فرورفتگی‌ ها را می‌ توان به کمک عمل‌های جراحی ساده و مطمئنی که به آن عمل ایجاد چال گونه گفته می‌ شود هم ایجاد نمود.

بررسی انواع پروتز گونه

کاشت گونه صورت در سه شکل عرضه می شوند:

  • گونه ای: این پروتزها مستقیما در استخوان گونه کار گذاشته می شوند و برجستگی بیشتری را عرضه می کنند.
  • زیرگونه ای: این پروتزها گونه های پر تری را عرضه می کند و افتادگی یا لاغری گونه را برطرف می کنند.
  • ترکیبی: یک پروتز ترکیبی باعث بهبود وضعیت استخوان گونه و گونه می شود.

بعضی از پروتزها مثل پروتز های ساخته شده از جنس سیلیکون را می توان بعدها جدا کرد. پروتزهای دیگر با بافت طبیعی استخوان ادغام می شوند و بخشی از ساختار گونه را تشکیل می دهند.

بهترین روش برای گونه گذاری استفاده از توع سیلیکونی آن است. سیلیکون برای چندین دهه در بدن و در دستگاه های جراحی و پزشکی متعدد مورد استفاده قرار گرفته اند. وقتی سیلیکون روی استخوان قرار گیرد، مثل استخوان به نظر می رسد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پروتز گونه سیلیکونی این است که این نوع پروتز نرم است و با آناتومی اندام های زیرین به خوبی سازگار می شود و هیچ گاه احساس نمی کنید لبه تیزی دارد.

شاید بزرگترین مزیت استفاده از پروتزهای گونه سیلیکونی این باشد که در صورت نیاز به تعویض یا جدا کردن پروتز، به راحتی می توان این کارها را در این نوع پروتز گونه انجام دهد. بعضی از پروتز ها از جنس پلی اتیلن متخلخل هستند و در صورتی که نیاز به جدا کردن یا تعویض این نوع پروتز ها باشد، به مشکلات بزرگی خواهید خورد. یکی از مشکلات دیگر پروتز های سفت این است که آنها با بافت بوجود آورنده به خوبی سازگار نمی شوند و احتمال بوجود آمدن برآمدگی زیاد است.

گونه گذاری به وسیله پروتز

هنگامی که پروتز گونه به همراه سایر روش های جراحی پلاستیک صورت مثل لیفت صورت، لیفت ابرو، رینوپلاستی، یا لیفت پلک انجام شود، امکان وارد کردن پروتزها به گونه از طریق شکاف های ایجاد شده در ناحیه صورت برای انجام این عمل های جراحی وجود دارد. هنگامی که جراحی زیبایی پروتز گونه همراه با سایر انواع جراحی های پلاستیک انجام نشود، پروتز گونه با استفاده از شکاف های کوچک ایجاد شده در دهان یا زیر پلک در ناحیه گونه قرار داده می شود.

در این حالت پروتز گونه در حفره های کوچکی قرار می گیرد که توسط جراح در بافت گونه ایجاد شده اند. در ادامه از بخیه برای بستن شکاف ایجاد شده استفاده می شود و معمولاً این بخیه ها پس از حدود 10 روز کشیده می شوند یا در طول یک دوره زمانی مشابه در صورت قرار گرفتن آنها داخل دهان جذب می گردند.

گونه گذاری به وسیله ژل و چربی

اولین مرحله گونه گذاری با تزریق چربی، بدین صورت است که چربی از بعضی نواحی بدن که پزشک متخصص پوست تشخیص می دهد، برداشته می شود و طی فرآیند خاصی تصفیه و آماده سازی می شود. پزشک با استفاده از تزریق چربی به گونه سرعت را بالا می‌ برد و حجم اولیه را به آن بر می‌ گرداند. تزریق چربی در گونه، بی خطر و ایمن بوده و در صورت تزریق صحیح اثرات مطلوبی در درمان صورت لاغر دارد. پروتز گونه با تزریق چربی تقریبا هیچ عوارضی ندارد و حتی در صورت تزریق اشتباه، چون از چربی خود فرد استفاده شده، به راحتی جذب می شود و اثر نامطلوبی را نخواهد داشت. ماندگاری تزریق چربی گونه، از چند ماه تا چند سال می تواند متغیر باشد.

مزیت های تزریق چربی

اغلب متخصصین بر این باورند که استفاده از چربی بهترین روش برای گونه گذاری است. چربی از جمله بافت های بدن است و توسط خود بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. متخصصین در این روش با استفاده از چربی های بدن خود فرد اقدام به انجام عمل گونه گذاری می کنند.

افزایش حجم گونه و لاغری صورت که در اثر بالا رفتن سن، لاغر شدن صورت یا کاهش وزن صاف و افتاده شده است.

– بهبود برآمدگی استخوان گونه

– بهبود تقارن و توازن صورت

– نحوه عمل جراحی گونه

عمل گونه گذاری با پروتز می‌ تواند بسته به اولویت پزشک و بیمار در مطب پزشک، یک مرکز جراحی سرپایی و یا در یک بیمارستان انجام شود. کاشت گونه صورت می‌ تواند تحت بیهوشی عمومی و خواب بودن بیمار و یا تحت بی‌حسی موضعی که در آن، ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود و بیمار بیدار است، انجام شود. در بی‌حسی موضعی ممکن است از قبل داروهایی برای بیمار تجویز شود تا در حین عمل راحت باشد. در برجسته کردن گونه سرتاسر صورت با استفاده از یک ماده ضدعفونی‌ کننده پاک می‌ شود، سپس یک برش در داخل دهان یا در زیر پلک پایینی ایجاد می‌شود.

در روش برش داخل دهانی (روشی که اغلب استفاده می‌ شود)، برش بین لثه بالایی و گونه ایجاد می‌شود. بافت نرم بالا برده می‌شود به طوری که یک کیسه روی استخوان گونه ایجاد شود. سپس ماده پروتز که معمولاً به صورت مثلثی شکل است، در داخل کیسه قرار داده می‌ شود. مواد پروتز از مواد مصنوعی قابل‌ انعطاف ساخته شده اند و شکل‌ها و اندازه‎های مختلفی دارند. برای بستن برش از بخیه‌های کوچکی استفاده می‌شود.

در صورت استفاده از روش برش زیر پلکی، یک برش بسیار ظریف درست زیر خط مژه پایینی و در چین طبیعی پلک ایجاد می‌ شود. ماده پروتز از طریق این برش در داخل گونه قرار می‌گیرد.

 

مراحل تزریق ژل

ارزیابی صورت و علامت‌گذاری

در صورت تمایل بیمار برای استفاده از تزریق ژل در گونه و یا تزریق چربی به گونه، متخصص پوست و پرستار مجربش، شکل صورت و رنگدانه های پوست را ارزیابی می‌کند و ناحیه‌ هایی از صورت را که قرار است بالا برده شوند بررسی می‌کند. نقاط حساس و مهم صورت به عنوان محل‌های مناسب تزریق علامت‌گذاری می‌شود؛ ضمناً از محل‌های مورد نظر عکس گرفته می‌شود.

تمیز کردن محل تزریق و بی حسی

محل‌های تزریق ژل و چربی با مواد آنتی باکتریال شسته می‌شود. درد محل تزریق یا کاشت گونه را می‌ توان با استفاده از خنک کردن پوست، پماد بی‌حسی برای بی‌حس کردن پوست یا تزریق موضعی داروی بی‌ حسی کاهش داد. بیمار این تزریق‌ها را، با توجه به بدون درد بودنشان، معمولاً به خوبی تحمل می‌کند.

تزریق

تزریق ژل و چربی هر نقطه معمولاً تنها چند ثانیه طول می‌کشد. پس از کامل شدن فرایند تزریق و گونه گذاری بدون جراحی ، ماساژ دادن و ارزیابی نتیجه در صورت لزوم پر کننده بیشتر تزریق می‌ شود. کل این فرایند، بسته به ناحیه‌ تحت درمان، حداقل ۱۵۵ دقیقه و حداکثر یک ساعت طول می‌کشد.

پاکسازی و بهبود

پس از رضایت‌ بخش بودن نتیجه گونه گذاری بدون جراحی ، تمام علامت‌ ها پاک می‌شود. کمپرس سرد برای کاهش تورم و تسکین ناراحتی به بیمار داده می‌شود. هر چند ممکن است ناحیه به مدت یک تا دو روز اندکی حساس باشد، اما معمولاً عوارض رفع افتادگی پوست آن‌ قدر دردناک نیست که نیاز به مصرف مسکن داشته باشد.

هزینه پروتز گونه

برای عمل پروتز هزینه دقیقی را نمی توان برآورد کرد. بسته به پزشک و نوع پروتز یا ژل مصرف شده و همچنین عوامل دیگر، هزینه پروتز می تواند متفاوت باشد و نمی توان مقداری دقیق و یا حتی تخمینی را نام برد؛ اما شدیدا توصیه می شود قبل از هرگونه عمل جراحی از تخصص پزشک خود اطمینان کامل را حاصل نمائید.

هزینه تزریق ژل و هزینه تزریق چربی در گونه به نوع و شرکت سازنده ژل  مصرفی و مقدار ماده یا تعداد تزریق‌های لازم برای رسیدن به نتیجه دلخواه بستگی دارد. بنابراین قیمت تزریق ژل برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

عمل تزریق ژل و چربی در گونه تقریبا بدون عوارض بوده و بیمار مانند جراحی پروتز گونه نیاز به استراحت طولانی مدت در خانه و مواظبت در مورد درست قرار گرفتن پروتز ندارد. هزینه‌ پروتز گونه هم به نوع پروتز، نوع بیهوشی، تبحر جراح و محل جغرافیایی بستگی دارد.

  • ۹۸/۰۹/۲۳
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی