مشاوره پوست و زیبایی با مریم

  • ۰
  • ۰

تزریق بوتاکس یکی از روش هایی است که کاربردهای زیادی دارد به همین دلیل آگاهی از مراقبت بعد از تزریق بوتاکس اهمیت زیادی پیدا می کند. مراقبت بعد از تزریق بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد و شاید اهمیت آن با کیفیت کار انجام شده برابری کند. در ادامه این مطلب با مهمترین نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس آشنا می شویم.

مهمترین اعمال برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر هستند:
1- یکی از مهمترین نکاتی که درباره مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کنید لمس نکردن قسمت تزریق است. مخصوصا از ماساژ دادن نواحی مورد نظر حداقل تا 24 ساعت پرهیز کنید. این کار باعث می شود ماده تزریق شده به سایر نواحی پوست نیز منتقل شود.
2- بعد از تزریق بوتاکس از مصرف الکل پرهیز کنید.
3- یکی دیگر از نکات برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پرهیز از فعالیت های فیزیکی سنگین است.
4- کسانی که بعد از تزریق بوتاکس متوجه کبودی در قسمت های مورد نظر شدند می توانند از آرنیکا و یا ویتامین K استفاده کنند. 
5- یکی از مهمترین موارد برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پرهیز از لایه برداری هایی مانند میکرودرم و سایر لایه برداری های شیمیایی است.
6- بعد از تزریق بوتاکس در صورت ناراضی بودن از نتیجه کار می توانید آن را ترمیم کنید.
7- در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس متوجه عوارض جانبی شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
همانطور که دیدید بعد از تزریق بوتاکس ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید به همین دلیل مراقبت بعد از تزریق بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار دارد. 

استحمام بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مواردی که برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کرد استحمام است که افراد زیادی با آن مشکل دارند. مسلما حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس هیچ گونه مانعی ندارد اما نکته ای که باید به آن توجه کنید و جزو موارد مراقبت بعد از تزریق بوتاکس است گرمای زیاد آب است. بالا بودن دمای آب باعث می شود ماده تزریق شده تغییر حالت دهد و نتیجه نامطلوبی از تزریق بدست آید. بنابراین سعی کنید از ماندن در وان حمام، پاک کردن صورت با آب بسیار داغ و یا استفاده از حمام بخار پرهیز کنید. 

فعالیت های بعد از تزریق بوتاکس 

مسلما مراقبت بعد از تزریق بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد آن خواهد داشت و باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. اما همه موارد به مباحث ذکر شده محدود نمی شود و باید نکات بیشتری را مد نظر قرار دهید. معمولا بیماران بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های عادی خود مانند حمام آفتاب و یا سونا ادامه می دهند این موارد تاثیر زیادی بر بوتاکس دارد و می تواند اثرات آن را از بین ببرد. سعی کنید به مدت 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نیم ساعت پس از این کار باید به مدت 10 تا 15 دقیقه یک بار اجازه دهید عضلات صورت استراحت کنند. استفاده از آب انبه تاثیر زیادی بر کاهش کبودی و ورم دارد. ماده ای که برای تزریق بوتاکس مورد استفاده قرار می گیرد بین 3 تا 5 روز به فرصت احتیاج دارد تا بهترین نتیجه را نشان دهد. بیشترین نتیجه تزریق بوتاکس تقریبا بعد از 14 روز از تزریق قابل مشاهده است. 

  • ۹۸/۰۹/۰۳
  • مریم رهنما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی